سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خیلی حیرت انگیز است که چگونه توجه کمی به صفحه عناوین تگ ها و تگ های بزرگ تشریحی در یک پروسه طراحی سایت می شود. در حقیقت، زمانی که رو این موضوع پافشاری می شود، کمتر طراحان وب سایت جزئیات زیادی را در این باره و برخی مفاهیم پایه می دانند. در هر صورت، هر دو تگ ها در جذب مخاطبان وب سایت و افزایش شمار کلیک ها در مرورگرها، بسیار مهم و اساسی است. این مقاله، این موارد را مشخص می کند و اینکه چرا آن ها جزء اصلی یک طراحی وب سایت به شمار می روند را بررسی می کند. این موضوع هم چنین شامل جزئیاتی درباره  این موارد است: چگونه جذاب نوشتن تگ ها، درباره طراحی سایت باید از چه چیزهایی دوری کنیم و چگونه موضوع اصلی را برای مشتریان وب سایت بازاریابی کنیم.

زمانی که جستجوهایی در موتورهای جستجو یا همان مرورگرها اجرا می شود، نتایج با وب سایت های مربوطه به ترتیب از بالا تا پایین ردیف می شوند (از بالا به پایین به ترتیب مناسب ترین و معقول ترین وب سایت ها قرار می گیرند). در GOOGLE، محتوای هر صفحه وب سایت با تیتر آبی و فونت بزرگ با توضیح و شرحی کوتاه که دارای فونت کوچک تر و مشکی رنگ، نمایان می شود. در مجموعه اصطلاحات مخصوص حرفه طراحی سایت، متن آبی، عنوان تگ و متن سیاه، شرح و توصیفات آن می باشد، هر دو این موارد در برنامه نویسی HTML وب سایت به خوبی یافت می شود. در نگاه اول، نتایج  GOOGLE با نام های سیاه و آبی مانند YAHOO و BING  می باشد. اما در اولین نگاه اندگی فریب دهنده است، وقتی با دقت بیشتری نگاه می شود، می بینید که تفاوت های دقیق و ریزی بین این مرورگرها وجود دارد که باید از آن مطلع باشید.


اولین تفاوت عمده، طول کاراکترها می باشد. در حالی که دو مرورگر YAHOO & BING، موضوعات شان با پروسه جستجو کردن وب سایت ها، تغییر می یابد، اخیراGOOGLE 70 کاراکتر را برای عنوان تگ ها و 150 کاراکتر برای توصیف تگ ها در نظر گرفته است. دو وب سایت YAHOO & BING به ترتیب دارای 72 و 65 برای عنوان تگ و 161 و 150 برای توصیفات تگ می باشند. خیلی مهم است که بدانید چرا پا فراتر گذاشتن از این حد( تعداد کارکتر) می تواند در نتایج جستجوها اثر بخش باشد. و اگر هم به این ترتیب نمایان نشود، متن برای جذب کردن مخاطبان وب سایت بی اثر و بلا استفاده می شود.

دومین تغییر چشمگیر جایی بود که کلمات در صفحه جستجو وب سایت ها، دارای فونت پر رنگی بودند. تمام مرورگرها کلمات کلیدی هر جستجوی وب سایتی را پر رنگ نشان می دهند. برای مثال، یک جستجو برای "طراحی سایت "، کلمات کلیدی را در قالب عنوان و شرح تگ پررنگ می سازد. GOOGLE نبز همین کار را می کند. اما در طرف دیگر YAHOO، به علاوه بر پررنگ کردن کلمات کلیدی، از یک الگوریتمی که دارای برنامه نویسی جغرافیایی می باشد، استفاده می کند تا به طور مثال شهری که جستجو شده است را در نقشه پر رنگ نشان دهد. مرورگرBING  توسط مکان جغرافیایی پر رنگ نمی شود، اما این مرورگر هر مثالی از یک کلمه را پر رنگ می سازد، حتی اگر کلمات با یکدیگر نباشند. برای مثال، جستجو برای "طراحی وب سایت" در پررنگ کردن کلمات "وب سایت" و "طراحی" نتیجه می دهد، حتی اگر کنار هم نمایان نشوند.


فهمیدن این تفاوت های دقیق و ریز، همانند جمله بندی ضعیف و یا تگ های بلند در طراحی سایت بسیار مهم است، زیرا می تواند بر چگونه به نظر رسیدن وب سایت و اینکه چقدر از متن ها برای همه اشکار است، مستقیما تاثیر بگذارد و به این ترتیب یک جستجو در اینترنت شکل می گیرد. به یاد داشته باشید که GOOGLE دارای 4/64 % در بازار جستجو ها سهم دارد (YAHOO 7/17 % و BING 8/11 %(، هم چنین این موضوع برای اینکه الزامات مهم را در جستجوهای طراحی وبسایت رعایت کنیم، بسیار اهمیت دارد.


در حالی که عنوان و شرح تگ ها در بهینه سازی مرورگرها، نقطه کلیدی می باشد، از دیدگاه بازاریابی، بسیار متناسب نیز هستند، زیرا اولین قسمت یک وب سایتی است که بازدیدکننده آن می بیند. مخصوصا بازدیدکنندگان اولیه وب سایت، بسته به چیزی که تگ ها بیان می کند، ممکن است تصمیم بگیرند که آیا روی وب سایت کلیک کنند یا خیر. آن ها انتظاراتی درباره اینکه کاربر وب سایت چه چیزی را در وب سایت می خواهد بیابد را زیر نظر می گیرد. در اکثر مواقع، موتورهای جستجو یا همان مرورگرها عملکرد خوبی در تکرار مجدد جستجوی آن وب سایت ها، اجرا می کنند. در هر صورت، در برخی شرایط، این موضوع به نظر مبهم می آید. برای مثال، جستجوی" قالب و الگوها"، 5 میلیون جستجو را در ماه در مرورگر GOOGLE دریافت می کند و بستگی به عنوان یا شرح تگ ها دارد تا مشخص کند کدام وب سایت ها با عینک های مخصوص، فیلم های دیجیتالی و یا الگو بندی های تصاویر و غیره در ارتباط است. تگ های به خوبی نوشته شده می تواند به سرعت این موضوع را شفاف سازد.

خیلی کمک کننده است تا فکر کنید که عنوان و شرح تگ ها مانند بیلبوردهای تبلیغاتی است؛ یک بیلبورد تبلیغاتی زیبا و جذاب، عابران را مجذوب خود می کند، این در حالی که ممکن است یکی از بیلبوردهای که خیلی هم چشمگیر نیست، نایده گرفته شود. در هر حال هر قاعده کلی در یک صنعت و یا حرفه ممکن است در حرفه یا صنعت دیگر قابل قبول نباشد. قسمت بعدی این مقاله، توصیه هایی را درباره چگونه خوب نوشتن و منحصر به فرد نوشتن تگ ها مهیا می کند.


مهم ترین اصول یا قانون مهم برای به یاد ماندن این است که عناوین و شرحیات تگ ها باید توسط اشخاصی خوانده شود که در نهایت تصمیم می گیرند که روی نتایج جستجو شان بر روی وب سایت ها کلیک کنند یا نه. بنابراین، این تگ ها به خودی خود بیان می کند که وب سایت درباره چه چیزی است. توصیه می شود که دارندگان وب سایت از این عملکرد برای برنامه نویسی وب سایت شان، گذر نکنند. در عوض، این امر نیازمند تلاش های متداوم می باشد. یک برنامه نویس وب سایت به خوبی درک می کند که چگونه وب سایت ها طراحی می شود، در حالی که دارندگان وب سایت بیشتر در زمینه شغلی و تجارت شان تبحر دارند و موارد مربوط به آن ها را بیشتر درک می کنند.


یک تکنیک مفید این است که تگ های رقیبان تان را مطالعه کنید تا ببینید ار چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند و چه چیزهایی را در تگ های خود قرار دادند.  چه چیزهایی را حذف کرده اند؟ آیا تگ ها به طور واضح بیان می کند که بازدیدکننده از وب سایت چه می خواهد؟ چگونه وب سایت تان می تواند از این موضوع بهتر باشد؟ زمانی که یک بار این موضوع را در یافتید، طراحان وب و دارندگان وب سایت می تواننند ایده های نابی را ارائه دهند که مورد توجه قرار خواهد گرفت و مطمئنا هم کلیک های بیشتری را جلب می کند.

 

یک مورد بخصوص برای اینکه همیشه به آن دقت کنید این است که آیا وب سایت، URL خود را در تگ قرار داده است یا نه. عموما، قانونی که باید در این امر رعایت شود این است که هرچه یک برند شناخته شده تر باشد، نیاز کمتری است تا URL را در تگ خود قرار دهد. برای مثال، هر کسی موتورهای TOYOTA را می شناسد، اما چه تعدادی از مردم درباره موتورهای TATA شنیده اند؟


اکثر طراحان وب سایت امروزه درباره این موضوعات همه چیز را می دانند. اولین و مهم ترین مورد این است که برای کسب رتبه بندی بالاتر در جستجو وب سایت ها، تگ ها را با کلمات کلیدی شلوغ نکنیم و نامرتب نسازیم. همیشه به یاد داشته باشید که برای یک انسان این تگ ها را می نویسید نه برای یک ماشین و یا یک دستگاه.

 توصیه دیگر که کمتر کسی می داند این است که زمانی که تگ ها ساخته شدند، آن ها را تغییر ندهید. عنوان و شرح تگ ها باید تنها یک بار نوشته شود. به این دلیل که موتورهای جستجو و یا مرورگرها ممکن است فرض کنند که این کلمات بیهوده هستند و در رتبه بندی جستجوها وب سایت تان اثر می گذارد. حتی وب سایت های که در مرورگرها رتبه بالایی دارند، دارای URL قدیمی خود می باشند و اگر آن ها هر لحظه شروع به تغییر دادن تیترها و توضیحات تگ ها خود کنند، رتبه بندی وب سایت شان نزول می یابد.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :11
کل بازدید : 15054
کل یاداشته ها : 44


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ