سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در هر جنبه‌ای از زندگی، همیشه رقابت برای به دست آوردن درجه برتر وجود دارد و هر شخصی می‌خواهد به بهترین موقعیت در زندگی خود برسد. به طور مشابه، این اشتیاق برای رتبه برتر در نتایج جستجو وجود دارد، به طوریکه حداکثر بازدیدکنندگان به وبسایت از طریق کلمات کلیدی خاص جذب می‌شوند. بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) در فرایند به دست آوردن این جنبه کمک می‌کند. 

ابزار سئو چیست؟

این روزها در بازار ابزارهای متعدد سئوی رایگان وجود دارد که به طور مداوم باعث بهبود رتبه‌بندی، ترافیک و اعتبار شرکت‌ها می‌شوند. چنانچه ابزار سئو مجموعه‌ای از ابزارها و نرم‌افزار است که شعار اصلی آن ایجاد بهینه‌سازی موتور جستجو به طور کارآمدتر و مؤثرتر است. همه این ابزارهای سئو به نحوی قدرتمند هستند و مهمترین مورد آن است که ابزارهای ذکر شده در این مقاله رایگان می‌باشند. این ابزارهای جستجو ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند از جمله بررسی کلمه‌کلیدی، بررسی بک‌لینک‌ها، رتبه صفحه و غیره که در ادامه به ویژگی‌های برخی از ابزارهای رایگان تحلیل سئو سایت اشاره می‌کنیم. 

1- گوگل آنالیتیکز (Google Analytics)


ابزار گوگل آنالیتیکز با زندگی بازارهای آنلاین ادغام شده است؛ چنانچه به دلیل قابلیت‌های متعدد جهت ارائه اطلاعات وبسایت میان مدیران سایت‌ها  محبوب شده است. شاید هیچ منبع داده‌ دیگری وجود ندارد که مانند گوگل آنالیتکز سازگار باشد که بتواند اطلاعاتی با کیفیت بالا و جزئی ارائه دهد. با استفاده از آن می‌توانیم همه داده‌های عملی و اساسی را در مورد بازدیدکنندگان سایت، تعداد، ترافیک و غیره از این منبع داده به دست آوریم. بنابراین این ابزار را می‌توان برای آمارگیری و بهینه‌سازی وبسایت به کار برد.


2- گوگل وبمستر تولز


این ابزار وبمستر ایده‌آل برای آنالیز وبسایت، هشدارها و گزارش‌های خطاست. تمرکز اصلی این ابزار مرتبط کردن با جستجو و بهینه‌سازی است. همچنین پیگیری لینک‌های ورودی و خروجی سایت بر روی سئوی وبسایت تأثیر زیادی می‌گذارد که می‌توان با استفاده از گوگل وبمستر تولز به راحتی آن را بررسی کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل سئو سایت توسط این ابزار می‌توانید مقاله زیر را در وب 24 مطالعه نمایید:
7 راه برای تجزیه و تحلیل سئو سایت توسط گوگل وبمستر تولز

3- ابزار جت سئو


جت سئو ابزاری رایگان است که برای اولین بار در ایران توسط وب 24 جهت برطرف کردن نیاز مدیران سایت‌ها طراحی و پیاده‌سازی شده است. با استفاده از جت سئو می‌توانید از روند پیشرفت و جایگاه سایت خود در گوگل اطلاع بیابید. جت سئو این امکان را به شما می‌دهد که وبسایت خود را در زمان دلخواه و با سرعت زیاد تجزیه و تحلیل نمایید. همچنین این ابزار امکان رصد کردن رتبه‌های سایت در کلمات کلیدی مختلف را می‌دهد؛ چنانچه می‌توانید رتبه‌های خود را به صورت نموداری نسبت به رقبا مشاهده نمایید. علاوه بر این می‌توانید سایت خود و سایر سایت‌ها را تحلیل و بررسی نمایید.
به طور خلاصه امکانات اپلیکیشن جت سئو به صورت زیر می‌باشد:

  • می‌توانید سایت را بر اساس مواردی مانند رتبه جهانی، سرعت بارگذاری، بازدید روزانه، برترین کلمات کلیدی در جستجو، تعداد بک لینک و غیره تحلیل و بررسی کنید؛
  • از نتایج به دست آمده می‌توانید خروجی اکسل دریافت کنید؛
  • دارای قالب گرافیکی یکپارچه و کاربرپسند می‌باشد؛
  • امکان درج کلمات کلیدی را به طور نامحدود می‌دهد؛
  • بر اساس کلمات کلیدی وارد شده رتبه سایت را نمایش می‌دهد؛
  • می‌توانید سایت‌های رقیب خود را ثبت کنید و رتبه خود را با آنها مقایسه کنید؛
  • نمودار وضعیت سایت را بر اساس رتبه در گوگل می‌توانید مشاهده کنید.

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :5
کل بازدید : 15037
کل یاداشته ها : 44


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ