سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند و وسایل الکترونیکی باعث شده که بسیاری از کاربران برخی از نیازهای خود را از طریق اینترنت و به صورت غیر حضوری برطرف نمایند. به طور مثال کالاهای موردنظر خود را از سایت های فروشگاهی سفارش داده و درب منزل خود تحویل بگیرند.

استفاده از گرافیک زیبا و برنامه نویسی مناسب میتواند برای سایت شما حائز اهمیت باشد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر سایت شما در دسترس کاربر قرار نگیرد و جز اولین نتایجی نباشد که مورد جستجو قرار گرفته ، ممکن است از دید کاربر پنهان بماند و بازدید لازم را روی سایت بدست نیاورد. بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از خدمات سئو و بهینه سازی میباشد که میتواند رتبه سایت شما را در گوگل بالا ببرد.

امروزه با توجه به آموزش های بسیاری که در زمینه سئو وجود دارد برخی افراد را برآن داشته که سئو سایت خود را انجام دهند اما باید توجه داشت که الگوریتم های موتورهای جستجو به صورت مداوم در حال تغییر هستند واگر به نکات بسیار زیادی که حاصل سال ها تجربه است توجه نکنند 

  1. استخراج کلمات کلیدی متناسب با موضوع سایت و نیاز مشتری  

یکی از مهمترین خدمات سئو و بهینه سازی سایت است که باید در ابتدا به آن پرداخته شود چرا که اگر سایتی کلمه کلیدی نداشته باشد کاربر به سختی میتواند به آن سایت دسترسی پیدا کند بنابراین باید توجه ویژه ای به آن داشت. انتخاب کلمات کلیدی اولین مرحله در سئو است و اگر کلمات کلیدی به خوبی انتخاب نشوند، سایر اقدامات سئو بی نتیجه خواهند ماند. در واقع انتخاب کلمات کلیدی مرحله هدف گذاری در سئو است.

عواملی که در انتخاب کلمات کلیدی دخیل هستند به صورت خلاصه عبارتند از : مرتبط بودن با مخاطب هدف، میزان جستجوی کلمه کلیدی، تعداد و قدرت رقبا در کلمه کلیدی مورد نظر. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله  چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم را مطالعه نمایید.   


آنالیز رقبا

آنالیز رقبا با استفاده از ابزارهای مختلف صورت میگیرد و بیانگر این است که رقبای سایت شما از چه کلماتی ورودی میگیرند و برای چه کلماتی سرمایه گذاری کرده اند. .یکی از اقدامات مهمی که تیم پشتیبانی سئو وب 24 انجام می دهند، هدفگذاری کلمات کلیدی است، 

استفاده از ابزارها متناسب برای استخراج کلمات کلیدی

استفاده از ابزارهای متناسب با اصول سئو برای استخراج کلمات کلیدی، مهمترین ابزارهای رایگان استخراج کلمات کلیدی عبارتند از:

  • گوگل ترندز: ابزار گوگل ترندز امکان مشاهده روند جستجوی کلمات کلیدی و مقایسه آنها با یکدیگر را به ما می دهند همچنین مشاهده  تعداد جستجوی کاربران در مکان های مختلف و پیشنهاد کلمات کلیدی جدید را به ما می دهد. برای مشاهده سایت گوگل ترندز، برای مقایسه کلمات کلیدی به آدرس google.com/trends/explore مراجعه نمایید.
  • سایت kwfinder.com : این سایت به شما امکان مشاهده روند جستجو و تعداد متوسط جستجوی ماهیانه کلمات کلیدی را می دهد و همچنین پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط را نیز ارائه خواهد داد. آدرس سایت : kwfinder.com
  • الکسا : سایت الکسا که متعلق به شرکت آمازون است، تحلیل بازدید روزانه و کلمات کلیدی ورودی به سایت مختلف را ارائه می دهد و با استفاده از امکانات این سایت می توان بررسی نمود که رقبای ما از چه کلمات کلیدی از گوگل ورودی می گیرند. آدرس سایت الکسا، alexa.com است.

بررسی تعداد جستجو و میزان رقابت

استفاده از هر واژه کلیدی در وبسایت، به منزله ورود به یک رقابت است. پس باید بدانید که چگونه  می توانید در این رقابت شانس برنده شدن خود را بیشتر کنید. قبل از بررسی سطح رقابت در مورد یک کلمه کلیدی خاص، باید رقبای خود را بشناسید. تصور بسیاری از مردم این است که اگر مثلاً با جستجوی عبارت "وام مسکن" گوگل نیم میلیون نتیجه را نشان بدهد، این به معنای وجود نیم میلیون رقیب در این عبارت کلیدی است. در حالی که چنین تصوری درست نیست. برای مطالعه بیشتر به مقاله ارزیابی سطح رقابت بر سر یک کلمه کلیدی مراجعه کنید.

  2. تولید و بهینه سازی محتوا

عوامل زیادی در بوجود آمدن یک سایت موفق نقش دارند، بعد از آنکه سایت را طراحی و قالب آن را بهینه کردیم نوبت به بهینه سازی محتوا می‌رسد. اگر اصول سئو و الگوریتم‌ها در محتوای تولید شده صفحات سایت رعایت نشود بر روی افزایش رنک و رتبه سایت تأثیر منفی دارد و علی رغم اینکه سایت از نظر طراحی و ساختار بسیار مناسب طراحی شده، اگر محتوای مفیدی نداشته باشد به نتیجه ای نخواهد رسید، اما اگر محتوای تولید شده بهینه باشد به زودی نقش آن در کسب و کار نمایان می‌شود. مقاله نقش تولید محتوای با کیفیت در سئو در تولید محتوای بهینه شما را در  این زمینه یاری خواهد کرد.

کپی نکردن محتوا

محتوایی که به صورت کپی ایجاد می شود، هیچ ارزشی به محیط وب اضافه نمی کند، بنابراین موتورهای جستجو نیز علاقه ندارند محتوای کپی را نگهداری کنند و به کاربران نتایج تکراری و کپی نمایش دهند. به همین دلیل وجود محتوای کپی در وب سایت ها، باعث جریمه شدن آنها می شود.

رعایت اصول نگارشی و قوانین گوگل

رعایت اصول نگارش و ایجاد محتوای جذاب برای کاربران، از فاکتورهای مهم برای موتورهای جستجو است. زیرا آنها به دنبال این هستند که بهترین نتایج را به کاربر نشان دهند و اولویت را به سایت هایی می دهند که اصول نگارش را به خوبی در سایت خود رعایت کرده باشند و محتوای آنها مطابق قوانین گوگل ایجاد شده باشد.

  3. تحلیل رقبا

برای یک بازاریابی موثر و موفق نیاز به تحلیل رقبا و تحقیق در مورد رفتار مشتریان داریم. برای بررسی و تحلیل رفتار رقبا باید به نکاتی مانند استراتژی و انگیزه آن ها, ویژگی ها و توانایی ها و سیگنال بازار توجه نمود.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :5
کل بازدید : 15038
کل یاداشته ها : 44


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ