سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا تابه‌حال از اینکه در فروشگاه‌های مواد غذایی شیر را در عقب فروشگاه و شکلات را نزدیک پیشخوان قرار می‌دهند، تعجب کرده‌اید.
پاسخ ساده است: قرار دادن ملزومات در پشت فروشگاه، مشتریان را تشویق می‌کند تا به اطراف و در طول مغازه قدم بزنند و محصولات دیگر را نیز مشاهده کنند و قرار دادن آیتم‌های کوچک (شبیه شکلات) نزدیک پیشخوان پرداخت، انگیزه خرید را در مشتریان تشویق می‌کند


این‌ها، یک‌بخشی از علم طراحی فروشگاه است. چیدمان درست در فروشگاه می‌تواند باعث افزایش فروش، بهبود وفاداری و کمک به مشتریان برای پیدا کردن سریع‌تر چیزی که آن‌ها می‌خواهند بشود. فروشگاه آنلاین شما هم چیز متفاوتی از این نیست. سازمان‌دهی و چیدمان محصولاتتان یک تأثیر بزرگ روی چیزی که مشتریان از شما می‌خرند دارد. در این مقاله، ما به شما نحوه چیدمان و طرح‌بندی محصولات برای به حداکثر رساندن فروش نشان می‌دهیم.
چیدمان محصولات هنگامی‌که اولین بار با آن برخورد می‌کنید ممکن است یک مشکل ساده به نظر برسد. به‌هرحال مانند بسیاری از موارد در تجارت الکترونیک، پیچیدگی‌ها زمانی که در جزئیات فرومی‌روید، پدیدار می‌شود.


سه موردی که باید در زمان انتخاب چیدمان محصول در نظر بگیرید

1- انتخاب

انتخاب کردن برای فروشگاه آنلاین یک شمشیر دو لبه است. نداشتن انتخاب به معنی محدود بودن فرصت‌هاست. از سوی دیگر، داشتن انتخاب‌های بسیار مشتری‌ها را گیج می‌کند. چیدمان مؤثر محصولات، اساساً یک فرآیند متعادل‌سازی بین این دوگانگی است. به این معنا که درزمانی که هنوز سایت را در سادگی برای استفاده نگه می‌دارید، حس داشتن انتخاب‌های فراوان را به مشتری بدهید. علم می‌گوید که تصمیم‌گیری ازنظر ذهنی مانند پرداخت مالیات است. وقتی‌که مشتریان را با انتخاب‌های بسیاری روبرو کنید، آن‌ها اصلاً انتخاب نمی‌کنند.



بنابراین چطور بر این مشکل در چیدمان فروشگاهتان غلبه کنید؟
یک‌راه حل این است که از تصاویر برجسته که منجر به هدایت به محصولات دیگر می‌شود استفاده کنید. برای مثال ملاحظه کنید که سایت  Made.com چطور از عکس‌های جدا برای طبقه‌بندی تمام محصولات استفاده می‌کند. فکر کنید که این‌یک تیزر تبلیغاتی برای جذب خریداران است. به‌طور


 

ایدئال می‌خواهید محصولات پرفروش یا مطلوب‌تر را در جلو یا مرکز نگه‌دارید؛ بنابراین قبل از اینکه چیدمان محصولات را شروع کنید موارد زیر را برای خود لیست کنید:

  • کل محصولات، دسته‌بندی‌های مربوطه و زیرشاخه‌های آن‌ها
  • طبقه‌بندی‌هایی مانند بهترین محصولات فروخته‌شده» محصولات برجسته و همه محصولات در آن‌ها

گام بعدی استفاده از این اطلاعات برای ساختن یک منوی ناوبری خوب و سازمان‌یافته است. توجه کنید که چطور آمازون محصولات را در منوها دسته‌بندی کرده است. انجام این کار به مشتریان کمک می‌کند تا چیزی که می‌خواهند را بدون سردرگمی با داشتن انتخاب‌های فراوان پیدا کنند.

در فروشگاه Ecwid شما می‌توانید چیدمان افقی یا عمودی را برای منوهای ناوبری انتخاب کنید. منو افقی به‌صورت پیش‌فرض است، اما می‌توانید آن را به منو ناوبری عمودی تغییر دهید، هردو چیدمان برای موبایل رسپانسیو هستند و با سایزهای مختلف صفحه‌نمایش مطابقت دارند.


2- اطلاعات محصولات

در اینجا عمل دیگری برای متعادل‌سازی چیدمان فروشگاه وجود دارد: نمایش اطلاعات محصولات.
مطمئناً شما می‌خواهید اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد تا از طریق آن روی محصول کلیک کرده و خرید انجام دهد را به او بدهید. درهمان زمان، شما نمی‌خواهید تا قبل از اینکه به صفحه واقعی محصول برسند، آن‌ها را با جزئیات بسیار سردرگم کنید. مدل ذهنی شما در این وضعیت باید در جهت سهولت تصمیم‌گیری و علاقه‌مند کردن مشتری باشد. از خودتان بپرسید چه اطلاعات کوتاهی مشتری نیاز دارد تا از طریق آن روی محصول کلیک کند. جواب این سؤال را متفاوت از فروشگاه به فروشگاه و محصول به محصول پیدا خواهید کرد. توجه کنید که چطور آمازون فقط 4 نکته را در هر صفحه طبقه‌بندی‌شده به شما می‌دهد. نام محصول، قیمت، رتبه و موجودی.



اگرچه این اطلاعات برای یک‌خرده فروش بزرگ شبیه به آمازون ضروری است؛ اما برای بیزینسی شبیه فروشگاه طلا و جواهر Sand، رتبه‌بندی اهمیتی ندارد. ازاین‌رو، طبقه‌بندی صفحات فقط نام و قیمت محصولات را نشان می‌دهد.
یک‌راه خوب این است که از مشتریانتان بپرسید که آن‌ها چه اطلاعاتی نیاز دارند تا بتوانند تصمیم‌گیری راحت‌تری انجام دهند.

3- طراحی فروشگاه

چگونه فروشگاهتان را طراحی کنید که تأثیری زیاد بر روی چیدمان محصولاتتان داشته باشد. یک فروشگاه آنلاین سه صفحه کلیدی دارد.
صفحه نخست، دسته‌بندی جستجو و صفحه منحصربه‌فرد محصول.
چه محصولاتی را در هر نوع از این صفحات قرار می‌دهید و تصمیم دارید کدام محصولات را مشتریان در انتها خرید کنند. برای مثال، توجه کنید که آمازون زمانی که شما به‌حساب کاربری خود هنوز لاگین نکرده‌اید چه محصولاتی را در صفحه نخست به نمایش می‌گذارد.

تبلیغ آخرین محصولات پیشنهادی در صفحه اصلی رایج است. مطمئن شوید که این تبلیغات با مشتریان موردنظر شما مطابقت دارد. برای مثال BestMadeCo که تبلیغات روز پدر انجام داد، این ذهنیت را به وجود می‌آورد که عمده مشتریان او مرد هستند.


 روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • محصولاتی که می‌خواهید مشتریانتان آن‌ها را بیشتر بخرند (به‌طور ایده آل، محصولات پرفروش یا محصولات دارای سود بالا)
  • نگهداری حالت یکنواختی ظاهر در بین صفحات مختلف

 

شش تمرین خوب برای چیدمان محصولات تجاری

زمانی که تصمیم بگیرید از یک طرح یا چیدمان منحصربه‌فرد برای فروشگاه تجاری خود ایجاد کنید، این روش‌ها به شما کمک بهتری می‌کند.


1- محصولات برتر و تخفیف‌ها را در کادر بالای صفحه قرار دهید (بالای بخش اسکرول).

کادر بالای صفحه‌نمایش برای مشتریانی که اولین بار به سایت شما می‌آیند قابل‌توجه‌تر و در دیدد بیشتری است. در حقیقت این ناحیه از صفحه برای 80? از بازدیدکنندگان توجه بیشتری است. نوع خاصی از توجه را در این مکان ایجاد کنید. یک ایده خوب این است که بالای محصولاتتان یک کادری را قرار دهید که شامل موارد زیر باشد.

  • آخرین محصولات پیشنهادی، فروش‌ها و تخفیفات
  • بهترین محصولات یا بهترین طبقه‌بندی محصولات
  • محصولات به‌تازگی را اندازی شده (بهترین کار در زمان آغاز فصل خرید)

برای مثال در سایت target.com، آخرین محصولات پیشنهادی را در بالای صفحه می‌بینید. اگر پیشنهادهای زیادی برای ارائه دارید از اسلایدر استفاده کنید.

شبیه این مثال از سایت Walmart. همچنین توجه کنید که پیشنهادات داغ در زیر منو ناوبری قرارگرفته است.


بعضی از فروشندگان از طرح‌بندی‌های مرسوم در تبلیغ یک تصویر برند خودداری می‌کنند. برای مثال در سایت ASOS، یک تصویر برند را با گزینه‌های فروشگاه مردانه یا فروشگاه زنانه می‌بینید. این تاکتیک، زمانی که در تلاش برای ترویج یک دیدگاه در مورد یک برند (اینکه لباس‌های آن برند چگونه هستند) به همراه یک کاتالوگ هستید بهتر کار می‌کند. .

همان ایده را روی صفحات دسته‌بندی‌شده اجرا کنید. محصولات پرفروش و محصولات با امتیاز بالا را در بالای صفحات قرار دهید. برای مثال از صفحه دسته‌بندی آمازون بازدید کنید


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :0
کل بازدید : 15025
کل یاداشته ها : 44


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ