سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الگوریتم ربات های گوگل

اخیرا گرایش گوگل به این سمت است که تاثیرات رتبه سایت ها در سئو را با توجه به گرایش کاربران انجام می دهد و باتوجه به مکانیزم کاربران رتبه بهتری به سایت ها می دهد.

ربات های گوگل با توجه به واژه های کلیدی که کاربران جستجو می کنند رتبه بهتری به سایت ها می دهد.به طور مثال فرض کنید افراد در مورد طراحی سایت،‌ چگونگی طراحی سایت، بهترین طراحی سایت، طراحی سایت وب سیما جستجو انجام دهند. به احتمال زیاد ربات های گوگل احتمال می دهند که افرادی که با این واژه کلیدی سر و کار دارند احتمالا به دنبال برند وب سیما می باشند. در نتیجه ربات های گوگل به سایت وب سیما رتبه بالاتری می دهد و آن برند بهترین عملکرد را در سئو ایفا می کند.

 

این اتفاق بارها اتفاق می افتد به طور مثال افرادی که در مورد گوشی جستجو می کنند، به احتمال زیاد در مورد گوشی جدید، بهترین گوشی و گوشی اپل جستجو می کنند و ربات های گوگل اپل را به عنوان واژه کلیدی در نظر می گیرند.

سایت برند های مشهور که شناخته شده اند، در این نوع جستجو ها رتبه بهتری در سئو کسب می کنند. گوگل در بسیاری از جستجوها ی مبنی بر یک برند که شامل واژه های متفاوت می باشد، آن برند را به عنوان واژه کلیدی در نظر می گیرد.

مطمئنا الگوریتم های گوگل به این سادگی نیستند و گوگل فاکتور های دیگری را در نظر می گیرد ولی گوگل این الگوریتم ها را بسیار ساده جلوه می دهد تا افراد و سئو کارها از آن آگاه نشوند. به نظر می رسد گوگل معادله ای این چنین دارد:

تعداد کاربرانی که در مورد یک واژه کلیدی که همراه  با نام یک برند می باشد را با X   در نظر می گیرد. و این تعداد را تقسیم بر افرادی می کند که جستجو خود را با کلمه کلیدی غیر برند انجام می دهند. نتیجه حاصل امتیاز آن واژه کلیدی را مشخص می کند.

به طور مثال اگر تعداد افرادی که طراحی سایت وب سیما را جستجو می کنند بیشتر از افرادی باشد که طراحی سایت را جستجو می کنند گوگل در سئو رتبه بالاتری به وب سیما می دهد. و اگر تعداد افرادی که گوشی را جستجو می کنند بیشتر از افرادی باشد که گوشی اپل را جستجو می کنند. گوگل رتبه بالاتر را به دیگر سایت ها می دهد.

به گفته رند فسکین مدیر شرکت بزرگ MOZ گوگل می تواند به وسیله اندروید و گوگل کروم کلیک های افراد را دنبال کند. گوگل می داند افراد مختلف در وب به دنبال چه چیزی می روند و چه کار هایی انجام می دهند

و کاملا آگاه است افرادی که در مورد یک واژه کلیدی جستجو می کنند کدام صفحه را بررسی می کنند و از آن صفحه به کدام صفحات مراجعه می کنند.

به طور مثال کسی که در مورد طراحی وب سایت جستجو انجام می دهد، ممکن است به صفحات طراحی سایت ریسپانسیو، سئو و طراحی سایت وب سیما مراجعه کند. در نتیجه گوگل با توجه به علایق کاربران، و آنچه برای کاربران مفید است به سایت ها رتبه می دهد.

 

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :0
کل بازدید : 15012
کل یاداشته ها : 44


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ