سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدون شک هر سایتی استراتژی های خاص خود را برای بهبود در سئو دارا می باشد که توسط متخصصان و ابزار های آنالیزی مختلف انجام می شود.ولی با ارائه راهکار های ساده و رعایت نکات بسیار کلیدی می توانید شروع سئو سایت خود را به درستی انجام دهید. در این مقاله با 6 تکنیک آشنا می شوید که می توانید با اجرای آنها قدمی مثبت در بهینه سازی سایت های فروشگاهی بردارید.

1.         بهینه سازی تگ

برای شروع باید تمامی تگ ها را حول محور کلمات کلیدی خود بهینه کنید. این تگ ها عبارتند از:

·         تگ عنوان

·         هدینگ H1

·         توضیحات (meta discription)

·         دیگر هدینگ H1 الی H6

برای اجرای این فرایند باید اطمینان پیدا کنید که تمامی تگ های ذکر شده در هر صفحه دارای  متن و یا عنوانی منحصر بفرد و متناسب با محتوای کلی شما و کلمه کلیدی شما باشد .

 

رعایت اصول content marketing

یکی از دلایل موفقیت بسیاری از سایت ها در سئو رعایت اصول content marketing می باشد . سایتی که دارای محتوا نباشد نه تنها برای کاربران ارزش و اعتباری ندارد بلکه برای موتور های جستجو نیز ارزشمند نیست. محتوای شما باید به گونه ای سازمان دهی شده باشد که با کلمه کلیدی آن صفحه تناسب داشته باشد و برای کاربران سودمند باشد. البته باید دقت کرد که این محتوا باید در جای مناسب قرار داده شود تا مانع خرید کاربرانی که نیاز به اطلاعات فنی محصولات ندارند نشود. در این بخش دقت کنید که محتوای شما باید خاص و منحصر بفرد باشد و کپی نباشد. کافی است امتحان کنید و یک بار با قلم خود محتوای مناسبی برای سایت خود ایجاد کنید.

حذف محتوای تکراری

بسیاری از سایت های فروشگاهی از محتوای یکسان در آدرس URL های متفاوت صدمه می بینند و نمی توانند در سئو موفق عمل کنند.

این ویژگی در بسیاری از سایت های فروشگاهی به دلیل وجود دسته بندی ها و فیلترینگ های زیاد دیده می شود.یعنی در آدرس های متفاوت محصولات مشابهی دیده می شود.

وجود محتوای یکسان با آدرس های متفاوت باعث می شود موتور های جستجو ارزش مناسبی را برای آن صفحات در نظر نگیرند. در نتیجه در به کارگیری از دسته بندی ها و فیلتر ها دقت کنید و با تجزیه تحلیل دسته بندی های خود را انتخاب کنید.

رفع این مشکل سبب می شود جایگاه بهتری در موتور های جستجو کسب کنید.

بهینه سازی سایت برای موبایل

همان طور که می دانیدو بار ها در مقالات بسیار گفته شده است ، میزان استفاده از تلفن همراه در حال افزایش است. امروزه بسیاری از خرید های اینترنتی خصوصا local marketing  توسط موبایل انجام می شود در نتیجه اهمیت بهینه سازی سایت برای موبایل افزایش می یابد. با توجه به نتایج اخیر کاربران برای کسب اطلاعات از یک محصول خاص از رایانه رومیزی خود استفاده می کنند در حالی که برای خرید کالای مورد نظر خود از موبایل استفاده می کنند. این نتایج نشان می دهد که اهمیت بهینه سازی سایت برای موبایل در سایت های فروشگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سایت شما باید به صورتی ریسپانسیو باشد تا کاربران به راحتی بتوانند خرید کنند و تجربه کاربری مناسبی را از سایت شما کسب کنند.

 

بهبود ناوبری سایت

منو ها و سایر قسمت های ناوبری باید به درستی قرار گرفته باشند تا کاربران را به سمت خرید کالا و خدمات تشویق کند.در سایت های فروشگاهی بسیاری دیده شده است که چینش منو های سایت به نحوی است که اطلاعاتی در مورد کالا و خدمات نمی دهد و کاربران در مواجه با این سایت ها دچار سردرگمی می شوند.

به طور مثال کاربرانی که به سایت های فروشگاهی مراجعه می کنند علاقه زیادی به اطلاعات شرکتی شما ندارند بلکه می خواهند از کالا و خدمات فروشگاهی شما خریداری کنند.

در نتیجه بهتر است در انتخاب گزینه های منو سایت فروشگاهی دقت کنید و سعی کنید به بهترین شکل کاربران را به سمت خرید ترغیب کنید.

بهبود سرعت سایت

سرعت لود سایت یکی از فاکتور های مهم می باشد. کاربران هنگام مراجعه به فروشگاه های اینترنتی قصد خرید کالا را در کوتاه ترین زمان را دارند. در نتیجه اگر صفحات شما از سرعت مناسبی برخوردار نباشد مشتریان به راحتی سایت شما را رها کرده و رقیبان شما را انتخاب می کنند.

 

نکات ارائه شده در این مقاله نکات پایه ای بهینه سازی سایت فروشگاهی می باشد که با استفاده از تلاش مستمر و رعیت نکات کلیدی و استفاده از مشاوران سئو می تواند به اوج خود برسد.

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :5
کل بازدید : 15034
کل یاداشته ها : 44


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ